KULTURANALYSE

Kulturen
er drivkraften i det daglige samarbejde

Kulturen er afgørende for, om man lykkes med det, man er sat i verden for som virksomhed. En god kultur kan aflæses på bundlinjen.​

Det skulle vi jo have gjort for længe siden, – hvorfor har vi ikke set det”, lyder det fra ejeren af den virksomhed jeg arbejder indimellem med. Og det er faktisk et rigtig godt eksempel på, hvor stor sammenhæng, der er i strategi og kultur følges ad.

Med en kulturanalyse får I et overblik over, hvor der kan ændres og optimeres i måden I arbejder sammen på. Områder der alle har en markant indflydelse på jeres bundlinje med helt op til 47%.

Vi har lavet forsmag på en kulturanalyse, der kan give dig en indikation på hvordan jeres kultur ser ud.

Prøv den her – det kan sætte gang i en rejse:

Hvorfor bør I gennemføre en kulturanalyse?

Hvis I som virksomhed ønsker at ændre på jeres arbejdskultur, øge trivslen eller vil være bedre til at samarbejde mere effektivt, vil en kulturanalyse give det bedste fundament for ændringer

En god kultur øger effektiviteten og samarbejdet, både i hverdagen og når virksomheden f.eks. står over for et generationsskifte eller forandringer f.eks. ved implementering af ny teknologi eller strategi.

Som en dejlig sidegevinst giver en god arbejdskultur medarbejderne en større ejerskabsfølelse for virksomheden og en større ansvarsfølelse for deres egne opgaver. Alt sammen er det med til at tiltrække og fastholde de gode kompetencer i virksomheden og skabe grobund for øget vækst.

Med den rette implementering har vi set forbedringer af bundlinjen på helt op til 47%.

En kulturanalyse resulterer i en handleplan, der kan opdeles i forskellige trin. Og vi kan i forlængelse af den sammensætte et forløb, der er skræddersyet til jeres aktuelle behov. 

I en kulturanalyse vil vi typisk arbejde med følgende faktorer