Kulturanalyse

Kulturen
er drivkraften i det daglige samarbejde

Kulturen definerer hvordan man arbejder sammen, kommunikerer med hinanden og virksomhedens evne til at lykkes med strategien.

Hvilken betydning har kulturen i en virksomhed?

Kulturen er afgørende for, om man lykkes med det, man er sat i verden for som virksomhed. En god kultur kan aflæses på bundlinjen.

Med en kulturanalyse får I et overblik over, hvor der kan ændres og optimeres i måden I arbejder sammen på. Områder der alle har en markant indflydelse på jeres bundlinje med helt op til 47%. Analysen viser bl.a.:

  • Indblik over virksomhedens muligheder og udfordringer med bl.a. evne til at skabe struktur, udvise handlekraft, innovation og evne til at skabe et sundt arbejdsklima
  • Niveauet for samarbejde teamånd og kendskab til kolleger
  • Afdækning af om der er kobling mellem individuelle medarbejdermål til forretningens mål gennem processer så den enkelte medarbejder ved, hvordan de skal arbejde, og mest effektivt bidrager til at nå jeres mål

Hvorfor bør organisationen gennemføre en kulturanalyse?

Hvis I som virksomhed ønsker at ændre på jeres arbejdskultur, hvor der er øget trivsel blandt medarbejderne eller i vil være bedre til at samarbejde og effektivt levere i forhold til strategien, vil en kulturanalyse give det bedste fundament for ændringer

En god kultur øger effektiviteten og samarbejdet, både i hverdagen og når virksomheden f.eks. står over for et generationsskifte eller forandringer f.eks. ved implementering af ny teknologi eller strategi.

Som bonus giver en god arbejdskultur medarbejderne en større ejerskabsfølelse for virksomheden og en større ansvarsfølelse for deres egne opgaver. Alt sammen er det med til at tiltrække og fastholde de gode kompetencer i virksomheden og skabe grobund for øget vækst.

Med den rette implementering har vi set forbedringer af bundlinjen på helt op til 47%.

En kulturanalyse resulterer i en handleplan, der kan opdeles i forskellige trin. Og vi kan sammensætte et forløb, der er skræddersyet til jeres aktuelle behov. Har I behov for det, hjælper vi jer med implementering.

I en kulturanalyse vil vi typisk arbejde med følgende faktorer

Hvornår bør organisationen overveje en kulturanalyse?

En kulturanalyse kan bruges som en del af medarbejderudvikling, hvor I har behov for at skærpe jeres interne arbejdsgange og -metoder. Det kan også være ved implementering af større forandringer eller forud for en ny strategi. Endelig kan det være en god ide, hvis man vil optimere på, hvordan man tager imod nye medarbejdere og hurtigst muligt får dem ’on board’ i dagligdagen.

Du tager den første kontakt

Send en e-mail til
pyk@pyk.dk

Ring til mig
+45 23 25 95 43

Hvem er jeg?

Lone Jakobsgaard

I mere end 20 år har jeg arbejdet med at portrættere forskellige brancher lige fra daginstitutioner til industrivirksomheder, men også mennesker og organisationer, der har gjort eller vil gøre en forskel.
Det er min opfattelse at for at være synlig i mængden skal vi finde ind til det helt unikke, og krydre det med sagen, produktet eller nyheden. Det, der viser jeres kant og særkende.

Værdiskabelsen ligger i at man har koblet sin kommunikation til sin strategi, og tænkt den med lige fra de første spæde tanker om en forandring, teamsammensætning eller sågar lancering af et produkt. Kommunikation må aldrig blive glasur – den er en del af fundamentet.

Jeg har speciale i
  • Strategi for innovation og projekter i små og mellemstore virksomheder
  • Indfrielse af foreninger og organisationers opgaver og formål
  • Udvikling af projekter til fritid og kulturelle formål

Du tager
den første kontakt

Send en e-mail til
pyk@pyk.dk

Ring til mig
+45 23 25 95 43