FORLØB

Forandringer
- skab forandringer,
der giver værdi
og mening

Skab ’best practises’ for forandringer i jeres organisation

Når 90% af måden vi arbejder på, er det væsentligt at man får skabt en praksis, der kan håndtere modstand og samtidig sikre  gennemførelse af de nødvendige og værdiskabende forandringer som f.eks.:

  • Ny strategi
  • Få adgang til nye markeder
  • Implementering af ESG og arbejde med grøn omstilling
  • Omstilling til nye systemer og arbejdsprocesser

Ved at medarbejderne får større forståelse for, hvordan deres egne arbejdsindsatser bidrager i en større helhed, giver det en større følelse af medejerskab.

Det vil give et langt større ansvar for fælles resultater og mål.

Forandringsledelse og medejerskab

Involver medarbejderne, så de får en forståelse for forretningen og for virksomhedens mål

Ledelse af forandringer er ikke bare en spare- eller effektiviseringsøvelse. Forandringer skal, for at de lykkes nemlig tilrettelægges, håndteres og implementeres med lige dele respekt for virksomheden og for medarbejderne, så der skabes værdi i organisationen og mening for medarbejderne.

Når medarbejderne bliver involveret i virksomhedens mål, opnår de samtidig forståelse for forretningen, hvilke processer og arbejdsmetoder, der skal efterleves for at nå målene. Men de opnår også en forståelse for, hvordan de skal bruge virksomhedens kultur og værdier til at nå dem.

Et forandringsforløb resulterer i at virksomhedens værdier bliver langt mere synlige i virksomhedens daglige processer. En behagelig sidegevinst på dette, ser man ofte gennem øget trivsel, bedre struktur og orden i virksomheden samt en højere kundetilfredshed.

Et forløb strækker sig typisk over 3-6 måneder.

Hvad skal der ske i et forandringforløb:

Kortlægning

Vi kortlægger den forandring, der skal gennemføre, baseret på dialog og målsætninger

Workshop

Afstemning og planlægning af de interne og eksterne aktiviteter for en afgrænset periode.

Implementering

Via eksempelvis workshops, sidemandsoplæring eller train the trainer i resten af virksomheden.

Synliggørelse

Vis omverdenen jeres forbedringer, resultatet af forandring og ‘fejrer’ resultatet i virksomheden.