Verdensmål

FN's 17 Verdensmål & CSR: Corporate Social Responsibility

Verdensmålene repræsenterer en åbenlys mulighed for at arbejde med sit indre kompas og værdisæt, både fordi de giver mening for de ansatte og for virksomhedens samarbejdspartnere og kunder

Verdensmål som værdier i virksomheden og organisationen

Som værdier skal relevante verdensmål for virksomheden eller organisationen implementeres, så de kan omsættes og leves gennem kulturen. Og så skal de indskrives i strategi, formål og opgaver.

Verdensmålene er en megatrend, der i de kommende år bliver altafgørende for organisationer, projekter og samarbejder, på lige fod med øget digitalisering og optimering.

Få hjælp til at identificere, hvilke værdier, herunder verdensmål, der er relevante for jer, og som skal være kendetegnende for jeres kultur. Lad os sammen analysere jeres kultur og derfra definere, hvordan den skal være i fremtiden og implementere det i jeres dagligdag. En god kultur definerer og skubber på produktion, forretningsplaner og services, men også måden vi er sammen på.

CSR – Corporate Social Responsibility

I takt med at den grønne omstilling får øget fokus, vil det være relevant at forholde sig til sin egen CSR tilgang. Det kan også være, at man er underleverandør og for at kunne bibeholde en stor kunde, skal implementere kundens CSR politik på bl.a. produkter, services, produktion, energianvendelse, materialer, processer og medarbejderside.

Alt sammen med det formål, at blive mere en bæredygtig forretning, med fokus på forretningsudvikling, samtidig med at man løfter et ansvar for grøn omstilling og implementering af FN17 verdensmål.

Verdensmålene er en megatrend, der i de kommende år bliver altafgørende for organisationer, projekter og samarbejder, på lige fod med øget digitalisering og optimering.

Få hjælp til at identificere, hvilke værdier, herunder verdensmål, der er relevante for jer, og som skal være kendetegnende for jeres kultur. Lad os sammen analysere jeres kultur og derfra definere, hvordan den skal være i fremtiden og implementere det i jeres dagligdag. En god kultur definerer og skubber på produktion, forretningsplaner og services, men også måden vi er sammen på.

Hvorfor bør organisationen arbejde med CSR?

Uanset om I er en virksomhed, der arbejder som underleverandør, eller om I ønsker at sætte turbo på den grønne omstilling, vil en fokuseret CSR-indsats være en god ide.

En CSR-indsats vil rumme et fokus på jeres tilgang til:

  • Supply chain
  • Strategi & ledelse
  • Medarbejdere og -rettigheder
  • Forbrug ift. klima, miljø og energi
  • Kommunikation og markedsføring
  • Partnerskaber
  • Samfund, korruption og menneskerettigheder

Det kan være at I allerede nu er underlagt krav fra kunder, samarbejdspartnere eller mulighed for at være på konkrete markeder. Måske har I af den grund allerede arbejdet med området, men ønsker at få en mere struktureret gennemgang og handleplaner, eller måske står I overfor at skulle starte på den grønne omstilling og ønsker en plan for, hvordan I bedst kan komme i gang.

Hvordan løser vi en opgave omkring CSR?

Vi afklarer i samarbejde med jer, hvilken indsats og hvilke områder af jeres virksomhed, der er relevante for en CSR-indsats.

Dernæst gennemgår vi jeres nuværende arbejdsprocesser og struktur og derefter kommer med en række anbefalinger til processer og dokumentation af jeres fremtidige indsats, herunder hvordan I kan dokumentere overfor jeres kunder, hvordan I lever op til jeres CSR-ansvar.

Hvordan løser vi en opgave omkring CSR?

Vi afklarer i samarbejde med jer, hvilken indsats og hvilke områder af jeres virksomhed, der er relevante for en CSR-indsats.

Dernæst gennemgår vi jeres nuværende arbejdsprocesser og struktur og derefter kommer med en række anbefalinger til processer og dokumentation af jeres fremtidige indsats, herunder hvordan I kan dokumentere overfor jeres kunder, hvordan I lever op til jeres CSR-ansvar.

Hvornår bør du overveje at gå i gang med CSR?

I takt med at samfundet sætter mere og mere turbo på klimadagsordenen, på implementering af FN17 og den grønne omstilling, vil det blive mere og mere relevant, at fokusere på, hvorledes jeres arbejde med CSR skal struktureres. Vi kan hjælpe jer i gang, og kan pege på eksperter vi ikke selv har i huset, såfremt der bliver behov for det.

Du tager den første kontakt

Send en e-mail til
pyk@pyk.dk

Ring til mig
+45 23 25 95 43

Hvem er jeg?

Lone Jakobsgaard

I mere end 20 år har jeg arbejdet med at portrættere forskellige brancher lige fra daginstitutioner til industrivirksomheder, men også mennesker og organisationer, der har gjort eller vil gøre en forskel.
Det er min opfattelse at for at være synlig i mængden skal vi finde ind til det helt unikke, og krydre det med sagen, produktet eller nyheden. Det, der viser jeres kant og særkende.

Værdiskabelsen ligger i at man har koblet sin kommunikation til sin strategi, og tænkt den med lige fra de første spæde tanker om en forandring, teamsammensætning eller sågar lancering af et produkt. Kommunikation må aldrig blive glasur – den er en del af fundamentet.

Jeg har speciale i
  • Strategi for innovation og projekter i små og mellemstore virksomheder
  • Indfrielse af foreninger og organisationers opgaver og formål
  • Udvikling af projekter til fritid og kulturelle formål

Du tager
den første kontakt

Send en e-mail til
pyk@pyk.dk

Ring til mig
+45 23 25 95 43