FORLØB

Projekter
– fra ide til
implementering

Organisationens projekter kan spænde over mange områder. 

Den gode ide i skuffen, der kan være det I skal leve af i morgen eller det store organisationsprojekt, der skal sikre jer nye arbejdsmetoder, forretningsområder eller produktsortiment. 

Udviklingsprojekter kræver tid og dedikation, og det er en god ide, altid, at have gang i et – to projekter, så man har blikket på morgendagens konkurrenceparametre. 

Måske skal jeres organisation og team tilpasses, så alle er agile og i stand til at gennemføre udviklingsprojekter, strategier og designet til samarbejde. 

Sæt derfor det lange lys på innovation og ideer, der skaber værdi for forretningen.

Hvordan arbejder man med projekter og innovation

 
“Det er en knaldgod
 ide….

– det må jeg gøre noget ved…

når jeg får tid til det”

 

Projekter og innovation er nødvendige for at du kan skabe forandringer, og forandringer skal der til for at du kan flytte din forretning. Innovation og projektudvikling skal sættes i system, så det får lige så stor opmærksomhed som almindelig drift.

Om det er datadreven innovation, kreative hjerners pludselige indskydelser eller fejl, der viser sig, at kunne bruges til produktudvikling eller noget helt andet er ikke afgørende. Det afgørende er, at man har en fokuseret tilgang, evner at gribe ”guldkornene” og skaber plads til det i hverdagen.

I min optik er innovation og projektudvikling ét af de første step i forhold til at kunne udvikle din organisation, forening eller dit projekt, og det kræver et strategisk fokus for at du kan indfri det potentiale, der ligger i din ide.

I samarbejde med mig vil I kunne få etableret en strategi for innovation– og projektudvikling. Jeg kan bidrage til at modne jeres ideer, etablere dem i projekter, og er der behov for det kan jeg også hjælpe jer med fundraising, eller at finde frem til de rette puljer, hvor der kan findes en medfinansiering.

Få et forløb med projekter og innovation:

Et forløb gennemføres over en periode på typisk 4 mdr.

Screening

Katalog over muligeheder indenfor:

  • Produkter og produktsortiment og ambitioner
  • Processer – anvendelse og
  • Økonomi og administration – plads og struktur for udvikling
  • Innovationskultur – udviklingsvilkår
  • Eksternt netværk – kunder, leverandører og partnere
  • Medarbejder potentiale og inddragelse af kompetencer

Workshop 1

Der arbejdes med værktøj til idegenerering og brainstorming, så de mange udviklingsprojekter og ideer som deltagerne kan finde på, kan visualiseres.

Dernæst arbejdes med værktøj, der kan bidrage til at ideerne kan prioriteres og blive udvalgt, så der bliver arbejdet videre med de mest relevante for virksomhedens ambitioner, mål og behov.

Workshoppen varer 4 timer.

Der må påregnes hjemmeopgave frem mod workshop 2.

Der bliver lavet opfølgende møde med os.

Workshop 2

Der arbejdes videre med ideerne og hjemmeopgaverne fra workshop 1, så man bliver klar til at fokusere på, hvordan de udvalgte projekter bliver modnet til at indgå i virksomhedens forretning.

Der arbejdes med værktøj til nye forretningsmodeller og -udvikling, så innovationsprojekterne hurtigst muligt kan implementeres i virksomheden.

Workshoppen varer 4 timer.

Der må påregnes hjemmeopgave frem mod workshop 3.

Der bliver lavet opfølgende møde med os.

Workshop 3

Der arbejdes videre med ideerne og hjemmeopgaverne fra workshop 2 , så man bliver klar til implementere ideerne i resten af virksomheden og blive synlige med de nye ideer.

Derefter arbejdes der videre med at prioritere flere udviklingsprojekter, som man nu er i stand til selv at arbejde videre med. 

Workshoppen varer 4 timer.

Der bliver lavet et opfølgende møde 2-3 mdr. efter workshop 3, med opfølgning på, hvorledes arbejdet med de nye udviklingsprojekter.